zaterdag 8 oktober 2016

Recykleren met kinderen

En toen kwam daar opeens de vraag vanuit de nieuwe school van mijn kinderen of ouders een talent hebben. En of ze die dan ook willen delen met een groepje leerlingen. Ja hoor, dacht ik. Ik kan schilderen, tekenen en naaien... Dus...nu ga ik na de herfstvakantie 3 x een uur met 8 meiden en 1 jongen aan de slag met...je raadt het al...naaien hahahaha Ik heb best wel wat stofresten voor de kids om iets mee te maken, maar het leek me leuk om ze te laten zien dat je met oude kleding best wel wat leuke nieuwe items kunt maken. Een beetje bewustwording zeg maar.. Hopelijk nemen ze flink wat oude spijkerbroeken (tas, rokje, wijnfleshouder,armband), truien (col, muts, beenwarmers,handwarmers), overhemden (rokje), longsleeves (muts,haarband, armwarmers) mee. En natuurlijk de nodige versiersels als knopen, lint ed, maar ik denk dat ik voor de zekerheid eerst maar langs de action rijd voor wat benodigdheden.
Maar eerst laat ik ze kennismaken met de naaimachine (ik mag die van mijn moeder ook lenen gelukkig) Ik dacht ze een getekend patroon over te laten naaien. Ik heb mijn zoon dat een aantal jaren geleden laten doen op papier , maar ze vinden het interessanter om op stof te naaien denk ik. Misschien een boter, kaas en eieren spel. Heeft een van jullie ervaring hiermee?
groetjes
Janneke  

5 opmerkingen:

  1. Geen ervaring mee, maar lijkt me een leuk idee. Met genoeg knopen van bepaalde kleuren, heb je leuke speelstenen.
    knikkerzak zou ook kunnen.
    In het kader hiervan las ik ook van iemand die ze een schortje liet naaien. Maar of dat lukt in een paar uurtjes.
    Wel een goed initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Een schort is ook een leuk idee. Dank je voor de tip. Ik vrees dat ik te veel ideeën heb en te weinig tijd :)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Ik heb ooit met een klas 10 - jarigen een quilt gemaakt. Zij allemaal op het handje een blok en ik daarna op de naaimachine alles aan elkaar. Met een andere klas, net iets jongere kinderen heb ik knuffel gemaakt. Ook op de hand trouwens. Zij tekenden hun lievelingsdier, knipten het uit, legden het op de stof, trokken het met stift om en daarna, weer op het handje, naaien maar. Netjes op het lijntje. Omkeren, vullen, ik naaide het dicht en zij versierden met Merk stift. Zoals je merkt ben ik niet met naaimachines aan de gang gegaan. Is ook niet haalbaar met een hele klas. Hopelijk heb je hier iets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Dank je wel. Wat een leuke ideeën ook weer
      Groetjes Janneke

      Verwijderen