zaterdag 20 februari 2016

Zeemeerminnendeken

Het stond al heel lang op mijn verlanglijstje om een zeemeerminnendeken voor mijn dochter te maken. De mintgroene stof (minky fleece) had ik al een hele tijd geleden gekocht bij Stoffenhuis Anja maar door omstandigheden kwam het er steeds niet van. Vandaag (met dit snertweer en man thuis om een oogje op de kids te houden) kreeg ik opeens zin om hem te maken. Ik maakte eerst een schets (hij is wat ruimer uitgevallen dan de maten op het blaadje) Hierna tekende ik de onderdelen half op patroonpapier (dan blijft de boel symmetrisch) Ik naaide eerst de staartdelen aan het beengedeelte en daarna naaide ik de boel aan elkaar. De band bovenaan naaide ik er het laatste aan.
De staart is 'open' zodat de voeten erin kunnen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten