maandag 30 maart 2015

Pinterest week 14; Paashaaszakjes

Toen ik deze tasjes zag begonnen mijn handen bij wijze van spreken al te kriebelen (voor het origineel klik hier ) Ik heb geen idee hoe ze de oren zo stijf omhoog heeft gekregen, maar ik denk dat ze er iets stevigers dan vlieseline tussen heeft gestopt :)  Ze zijn lekker ruim geworden, zodat alle paasbuit er met gemak in gestopt kan worden....






Ik heb het vrij simpel gehouden. Je knipt 2x buiten en 2x de binnenstof in een grootte naar keuze. Bij het naaien houd je bij de buitenstof een opening van 1,5 cm op 1 cm van de bovenkant (voor het touw) en bij de voering laat je het midden van de bodem zo een 5 cm open (het keergat) De oren knip je 2x uit stof en 1x uit vlieseline.
Naai de verschillende onderdelen aan elkaar. Maak een 'bodem' in de tasgedeeltes door de zijnaad op de ondernaad te leggen en op 2,5 cm van de hoek af loodrecht op de naad te naaien (je naait zeg maar de hoek eraf)
Steek de tasgedeeltes in elkaar (met de goede kanten op elkaar) en steek de oren naar binnen. Naai rondom, keer en naai het keergat dicht. Leg alles recht en naai de bovenkant rondom om een tunnel voor het koordje te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten