donderdag 5 februari 2015

Caranval 2015: Tandloos kostuum

Kennen jullie Tandloos uit Hoe tem ik een draak?? Toen zoonlief en ik aan het bedenken waren wat hij aan kon met Carnaval op school volgende week kwamen er verschillende ideeen voorbij... Een mine craft pak viel af (want als het regent heb je niks aan een pak van kartonnen dozen) en de winter soldier uit captain America zei hem niets (dat was mijn idee...ik wilde wel eens proberen om een metalen arm na te maken haha) Bij het surfen op Pinterest kwam ik opeens allerlei Tandloos (toothless) pakken tegen. Nou...dat vond meneer wel wat. Ik besloot als basis een zwart trainingspak te nemen (besteld bij H&M) De accenten op het vest zijn zo vastgenaaid dat het er weer makkelijk af te halen valt. Voor de vleugels volgde ik gedeeltelijk deze tutorial. Verder vond ik hier , hierhier en hier inspiratie.

Hierbij wat schetsen:


Omdat ik fleece heb gebruikt heb ik niet eens de moeite genomen alles na het naaien te keren. Ik heb gewoon langs de rand gezoomd :)





 De staart bestaat uit een onderste deel en twee zij delen die zo zijn vastgenaaid dat ik er nog stekels van kon knippen
 Na deze foto heb ik nog een band aan de staart vastgemaakt en een sluiting van klittenband erop genaaid




4 opmerkingen:

  1. Super! Dat moet het coolste pak van de school zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg! Mijn zoon wil ook als draakje door die film, dus heb maar snel een carnavalspak als draak voor 'm besteld. Supertof pak dit zeg, echt knap dat je dit zo zelf kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen