maandag 19 januari 2015

Pinterest week 4: Sharpies!

Ik zag al zoveel leuke dingen op Pinterest voorbij komen waar sharpies voor worden gebruikt (kijk maar op mijn bord...;) ) Dus toen ik pasgeleden jarig was vroeg ik een set Sharpies (en heb ze nog gekregen ook!)  Omdat ik verschillende ervaringen las, heb ik maar wat tips samengevoegd en uitgeprobeerd. En ik moet zeggen...Het zit er goed op! Heb wel het idee dat het zwart wat verbleekt is en heb ze nog niet in de vaatwasser gestopt, maar handwas gaat prima. Voor onderstaande mokken (van de xenos) heb ik het volgende gedaan:

*Eerst heb ik in Word een leuke tekst gemaakt een uitgeprint
*Hierna heb ik met spiritus (want had geen pure alcohol) het kopje vetvrij gemaakt.
*De tekst heb ik uitgeknipt en de achterkant gekrast met zacht potlood (je maakt er zeg maar een soort carbonpapier van)
*Vervolgens heb ik de tekst op het kopje geplakt (bij het schuine kopje in 3 delen)
*Als je nu met een harder potlood (of pen) de tekst overtrekt en het papier weghaald, staat het op je kopje
*Deze tekst trek je over met je Sharpie
*Laat nu 24 uur drogen
*Zet na die 24 uur je kopje in de oven en stel deze in op 225 graden Celsius en 45 minuten
*Als de oven klaar is zet je hem uit (indien nodig), maar laat je je kopje er in staan tot de boel volledig afgekoeld is
*Klaar!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten