maandag 12 januari 2015

Pinterest deel 3, hartjes van waskrijt

Zijn we dan al echt in week 3 beland??? Dit wordt dan al weer mijn derde Pinterest uitprobeersel en ik moet zeggen...het is leuk om te doen! Leuk om van al die plaatjes iets tastbaars te maken. Deze keer heb ik gekozen voor het smelten van waskrijt. De pin vind je hier en het origineel hier. Ik had al ergens anders gelezen dat je de krijtjes moet weken in koud water om de wikkels er af te halen en dat werkte goed. Ik gebruikte twee ijsblokjesvormen waarvan die met hartjes bij de ikea vandaan komt. Pas op... hierna zijn ze nergens anders meer voor te gebruiken :) Die met de pinguins heb ik weggegooid, want hoewel de vorm goed bleef kreeg ik de krijtjes er niet heel uit en heb ik ze wederom gebroken (handig!) en weer gesmolten in de hartjes vorm. De 1e keer had ik de oven op 100 graden gezet maar dat duurde me te lang. De tweede keer zette ik de oven heter volgens haar aanwijzingen. Ter vergelijking...bij 100 graden hadden ze ruim een kwartier nodig en bij 135 graden een minuut of 10.
Het werkte verrassend goed! Hoewel ik ze liever laat stollen bij kamertemperatuur. De eerste lading had ik in de vriezer gestopt maar daardoor werden ze zo hard (en de vorm ook) dat er een paar spontaan braken bij het eruit duwen.






1 opmerking:

  1. Ze zijn leuk geworden! (en leuk dat je naar mijn beschrijving linkt ;-))

    BeantwoordenVerwijderen