vrijdag 28 november 2014

Ik ga op reis en neem mee..

Vorig jaar maakte ik deze tekenmappen voor in de auto. Er werd gretig gebruik van gemaakt, maar behalve dat het vilt erg snel begon te slijten waren ze eigenlijk te groot om lekker mee te werken in de auto.

Nu heb ik nieuwe gemaakt. Er past een A5 tekenblok in (de achterkant van het blok is ook meteen stevig genoeg om op te tekenen) en in plaats van dat ik er karton in heb genaaid, heb ik de map verstevigd met wattine.





De maten heb ik een beetje uit de losse pols genomen. 2 x het A blok met rondom wat centimeters extra.

Je hebt nodig
1 x stof buitenkant
1 x wattine (in dezelfde maat als de buiten en binnenkant)
1 x binnenstof
1 x stof voor de zak waar de map in komt en je ook nog stickers ed in kan doen (zelfde breedte als de binnen en buitenstof maar iets lager)
Stof voor het potlodenzakje
biaisband
Stof voor de sluiting en klittenband

Je werkt eigenlijk van binnen naar buiten

Begin met het potlodenzakje. Werk boven en rechter zijkant af en naai op de stof voor de zak. Houd ongeveer 2,5 cm breedte aan voor de vakjes.

Werk de binnen zak af met biaisband

Omdat ik de buitenstof glad wilde hebben heb ik de wattine op de binnenstof gestikt

Leg de binnenzak op de binnenstof. Naai halverwege een naad van boven naar beneden

 Naai nu eerst een sluiting en naai deze op de buitenstof. Naai ook meteen de ene helft van het klittenband op de buitenstof.

Leg beide helften met de goede kant op elkaar en naai rondom. Laat een keergat open ten hoogte van de sluiting

Draai om en naai het gat dicht. Naai het klittenband op de sluiting



Geen opmerkingen:

Een reactie posten