woensdag 24 september 2014

Merida jurk deel 2

Pasgeleden vroeg mijn dochter of ik ook de blauwe Merida jurk wilde maken. Ze heeft een Merida pop met die jurk dus dat vond ze wel wat. Het origineel is van satijnachtige stof gemaakt maar ik had geen zin in ritsen en coupenaaden. Ik maakte de jurk van het zelfde materiaal als de groene versie . Lekker stretchie dus gemakkelijk aan en uit te trekken. Ik gebruikte dezelfde methode als eerst, maar maakte een vierkante halslijn en de mouwen werden wijd (bij de pop zijn ze strak maar dat vond ik saaaaai) De riem maakte ik van goudkleurig skai (had ik nog over van dit pak) Eigenlijk  hoort er nog een gouden rand langs de hals en zoom en misschien maak ik die er nog aan, maar tot dusverre zijn wij heel tevreden met dit resultaat :)





 Wijde mouw (gevouwen op de schoudernaad)

2 opmerkingen: