vrijdag 24 januari 2014

Het begint met een idee... (lego chima laval pak)

Zoonlief wil met carnaval op school graag verkleed als Laval (leeuw uit Lego Chima) Ik heb eerst op Pinterest gespeurd naar patronen. Een patroon vond ik niet maar wel leuke ideeen, die ik heb omgezet in een schets:



 Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de tuniek heeeel simpel heb gehouden. Ik heb de juiste lengte dubbel gevouwen (van vilt), er een gat ingeknipt voor mijn zoons hoofd, punten en wat vorm er in geknipt en uiteindelijk vast gezet met 2 veiligheidsspelden :p
De riem en helm waren leuker om te maken, voor de riem heb ik de sluiting met klittenband gemaakt, bij de helm (de basis is van tassenvilt) heb ik een elastiek ertussen genaaid :







Hierbij nog een foto van het borststuk (moet ik nog bevestigen, denk met riemen achter zijn rug) en het hele pak zoals het nu is (nog een beetje afwerking, wellicht nog een schild en een zwaard maken)
















2 opmerkingen:

  1. Leuk! Mijn middelste wil als Ninja Turtle... Eens kijken wat ik daarvan ga brouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moet je ook echt even op pinterest kijken. Daar heb ik heel veel turtles voorbij zien komen :)

      Verwijderen