zondag 18 augustus 2013

van monsterkussen tot lovebird

Mamaaaaa, ik wil een vogelkussen met hartje!!!! Klonk het eigenlijk al een paar dagen en aangezien ik toch genoeg stof had en even tijd heb ik dit kussen binnen een half uur in elkaar geknutseld. Eigenlijk was het te simpel... Een vogel tekenen, uit stof knippen, hartje van vilt erop naaien, dichtnaaien (staart openlaten, om te vullen) en na het vullen de staart dichtnaaien en evt wat plooien erin naaien...
Omdat zoonlief er toch wat bekaaid afkomt met mijn naaisels (tja, een rokje/ jurkje gaat toch sneller dan een stoere broek) heb ik voor hem een monsterkussen genaaid om zijn Donald Duckjes in te stoppen... Eigenlijk net zo simpel. Je neemt 1 rechte lange lap, aan het ene uiteinde naai je de tanden, dubbel vouwen om het kussen om te kijken waar de ogen moeten komen, ogen erop naaien, binnenste buiten doen om te naaien, terugdraaien en kussen erin en klaar!





2 opmerkingen:

  1. Snel maar leuk!En als je nog wat van dat groen over hebt, kun je een ronde maken - dan heb je dat groene eenogige wezen uit Monsters Inc/Monsters University.

    BeantwoordenVerwijderen