dinsdag 2 juli 2013

Zeemeermin

De dag voor het feestje van mijn dochter mag ze naar een ander feestje toe en wel met als thema zeemeermin.... Dus.... Mijn vingers begonnen al weer te kriebelen en ik besloot een zeemeerminnenstaart te maken ;) Ik tekende eerst de halve staart op patroonpapier en knipte deze 2 keer op de stofvouw. Voor de buitenkant heb ik voeringstof gebruikt. De staart heb ik tot halverwege met dikke vliesofix gevuld (en doorgestikt) en na het naaien het uiteinde nog even flink opgevuld met kussenvulling. Voor de riem heb ik een soort biaisband gemaakt van stof, zodat ik het in 1 x door kon stikken. Voor de sluiting heb ik klittenband gebruikt.

Voor het speldje en de ster op haar 'buik' heb ik eerst zeesterren in verschillende maten uitgeprint en uit vilt geknipt.









2 opmerkingen: