vrijdag 12 juli 2013

Poppendraagzak

Al eerder maakte ik deze draagdoek voor mijn dochters pop, maar fleece is eigenlijk veel te warm om in de zomer je pop mee rond te dragen. De poppendraagzakken in de speelgoedwinkel vind ik niet leuk dus ik wilde er toch zelf 1 maken. Inspiratie vond ik op deze site (via pinterest) Omdat ik het niet nodig vond dat de bovenkant omgeslagen kon worden heb ik de tekening aangepast. De banden heb ik 65 cm lang gemaakt en eigenlijk is dat net een paar cm te krap voor mijn bijna 5 jarige.
Afijn, hij was zo klaar. Ik heb het draaggedeelte genaaid met fiberfill ertussen en de banden zijn verstevigd met vlieseline. Ipv van de banden helemaal vast te naaien heb ik er klitteband aan vast gemaakt.







7 opmerkingen:

  1. ook de zomerversie is zeer geslaagd, zal ze veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Daar kun je als poppenmoeder mee vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Denk wel dat ik er nog lintjes aan maak om de pop vast te binden. Ze piept er af en toe tussenuit...

      Verwijderen
  3. is het makkelijk om de poppendraagzak aan te doen in kruisvorm?

    BeantwoordenVerwijderen