donderdag 11 juli 2013

Kinderportemonneetje

Het leek mij wel handig als mijn kinderen op vakantie een klein portemonneetje om hun nek hebben hangen voor hun zakcentjes. Alleen....nergens kon ik ze vinden. Uiteindelijk heb ik voor mijn dochter een schattig portefeuilletje (is dat een woord??) gekocht en daar een draagbandje aan vast geknoopt, maar nu moest ik nog wat voor mijn zoon hebben. Toch maar eentje zelfgemaakt, gewoon, een simpel ritstasje met koord. Inspiratie heb ik opgedaan op Pinterest en diverse blogs
Ik had nog een korte rits liggen en heb die breedte aangehouden voor de portemonnee, lengte heb ik gegokt. De rechthoek heb ik 2 x uit de binnenstof en 2 x uit de buitenstof geknipt. de buitenstof heb ik verstevigd met vlieseline. Eerst heb ik de rits aan de binnenstof vastgenaaid en toen aan de buitenstof. Als je de boel vast gaat naaien, let er dan op dat je de rits openlaat ;) Het naaien doe je zo; Zorg dat de voeringstof met de goede kanten op elkaar ligt en ook de buitenstof. De rits zit zogezegd in het midden. Dan naai je rondom, waarbij je een keergat openlaat in de voeringstof. Dan is het een kwestie van keren, en het gat dichtnaaien, de voering in de buitenstof proppen en klaar (oke...de volgende keer maak ik foto s ;)  )




2 opmerkingen:

  1. wat een leuke portemonneetjes! die komen vast goed van pas. fijne vakantie ;-) groetjes, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het ;) Dank je wel. Jij ook fijne vakantie! groetjes Janneke

      Verwijderen