vrijdag 21 juni 2013

Lief rokje

Een tijdje geleden liepen er bij ons op school 2 zusjes met geweldige rokjes aan. Zo n rokje wat fladdert en wijd staat. Hun oma was lekker bezig geweest en na navraag bleek het patroon in de Knippie gestaan te hebben. Ik gezocht en gelukkig gevonden in mijn stapel knippies (knippie 2, 2013, patroon nr 20)

De roze stof met kopjes en hertjes (ik heb hem ook in het blauw meegenomen!) vond ik bij Anja s Stoffenhuis en is van Stenzo, het witte katoen en lichtroze tule komt daar ook vandaan. De donkerroze stof met stipjes heb ik denk ik een keer op het stoffenspektakel gekocht.

Het patroon bestaat eigenlijk enkel uit stroken en is vrij simpel te maken (alleen dat rimpelen he..)




4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel. Ben er ook best een beetje trots op :)

      Verwijderen
  2. Ah, daar mag je inderdaad trots op zijn.
    En je hebt er absoluut een lockmachine bij nodig, anders ben je eindeloos bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder lockmachine had ik hem waarschijnlijk afgewerkt met biaisband :) Maar dit ging idd veel sneller! (heb het ook een klein stukje geprobeerd op de tule maar dat ging niet ;) )

      Verwijderen