dinsdag 2 april 2013

Rood!

Rood, de kleur van mijn dochters haar...(of strawberryblonde, zoals de engelsen graag zeggen). Helaas hoort er bij dat rode haar ook een bleek huidje en dat betekend smeren in de zon (liefst met factor 100, want het kind wordt meteen donkerroze...) Vorige maand was er roodharigen dag in Gouda en mochten alle roodharigen gratis op de foto bij  Studio Rama , daarna werden ze geexposeerd. Hierbij het resultaat




Ik werd er laatst ook op geattendeerd dat mijn dochter wel heel erg lijkt op Merida uit de film Brave. De 1e paar minuten van de film is de hoofdpersoon nog klein en het leek serieus of ik naar mijn dochter zat te kijken. Het neusje, de mond en dan dan vooral de uitdrukkingen in haar gezicht.

'Helaas' heeft ze ook het bijbehorende temperament... (of is dat gewoon 'meisje' eigen) .Maar ik ben er in ieder geval trots op om mama te zijn van zo n klein, eigenwijs, roodharig opdondertje. En ik ben natuurlijk ook supertrots op mijn stoere blonde knul


4 opmerkingen:

  1. Ze heeft toch zo'n mooie haarkleur! Echt - ik zou er elke dag vrolijk van worden.
    Madeleine's rood begint te vervagen.Het is nu een soort teak-kleur - helaas.
    En inderdaad, het zijn echter Merida krullen (zou de film nog niet laten zien, die is nog een beetje heftig).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wij vonden de film ook nog te eng voor de kids...Wij kijken ze altijd 'voor' in het engels haha. Ik hoop dat ze de kleur houdt, lekker levendig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie foto's. Heb ik de roodharen dag gemist, wat jammer! daar zou ik best een keer naar toe willen omdat ik zelf rood haar heb. Helaas is mijn plaatje zoals ik dacht vroeger niet uitgekomen, want mijn dochters zijn zo blond als maar zijn kan. Komt zo'n dag vaker? groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kathy, kom je ook uit de buurt van Gouda?? Bij mijn weten was het de 1e keer dat ze het hebben georganiseerd hier. Ik kwam het toevallig tegen op Facebook. Ik weet dat ze het in Breda elk jaar groots aanpakken. Misschien kun je er een keertje op googlen (of googelen? ;) ) groetjes Janneke

      Verwijderen