vrijdag 5 april 2013

prinsessentaart

Gister kreeg ik een  berichtje van een goede vriendin of ik alsje alsje pleaaaaase een prinsessentaart (a la die van mijn dochter) kon maken voor haar dochter die morgen haar 5e verjaardag viert... Dat kon ik natuurlijk niet weigeren... Voor als je het leuk vindt om te zien hoe ik dat doe hieronder een fotobeschrijving...
Benodigdheden: biscuitmix +eieren, half ronde vorm ( ik gebruik de metalen kom van Ikea, wel goed met boter en bloem invetten) botercreme, vulling (ik gebruik jam), marsepein, poedersuiker (voor het rollen) deegroller en een halve barbie (de benen zijn een pin)

De basis heb ik gister al gebakken alsook de botercreme klaargemaakt, scheelt een hoop tijd als je wilt gaan versieren :) Eerst snij je de bodem in 2en (of meer, als je meer lagen wilt) Je besmeert de vlakken met botercreme en jam en zet de taart weer in elkaar, daarna besmeer je de gehele buitenkant met botercreme. Dan ziet het er ongeveer zo uit:
 Omdat ik een jurk met zoom wilde maken, heb ik eerst de onderkant gemaakt en gestanst met een bloemenvormpje. Hoe beter je marsepein kneed hoe soepeler het wordt en hoe beter je het kunt verwerken.  (rolfondant is makkelijker, maar vind ik niet lekker...)
 Na de rand ben ik begonnen met de roklagen. Omdat ik wat krap zat in mijn marsepein is het een kleurige taart geworden

 Na de basisrok heb ik de barbie er in gestoken. Ik heb nog een randje open, maar daar maak ik blaasjes op

 Voor het lijfje heb ik een plat stuk marsepein genomen en om haar heen gewikkeld
 Als laatste heb ik de jurk versierd met blaadjes en een vlinder (deze vormpjes kun je gewoon kopen)



3 opmerkingen:

  1. Leuk en kleurig! Wat slim om de diverse kleuren als bloemblaadjes de rok te laten bedekken. Ik ben telkens aan het (inwendig)vloeken bij het zonder plooien bedekken van de hele bol met één lap fondant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ja dat is lastig he. Ik ben altijd blij als de bol bedekt is en ik door kan gaan met versieren. groetjes!

      Verwijderen
  2. Ha wat fijn, nu weet ik het 'geheim'van zo'n prinsessentaart. Dank je wel voor delen.Deze taarten zijn altijd wel heel zoet vind je niet? groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen