zaterdag 20 april 2013

kroningsdagrokje

Oke, normaal ga ik niet zo los met koninginnedag, maar dit jaar is het wel een heel bijzondere en op school hebben ze vrijdag de koningsspelen en de dresscode is toch oranje dus.... Ik ben gaan spitten in mijn lappenmand en vond deze witte stof met rode kroontjes erop. Ik heb deze ooit als coupon in de uitverkoop gekocht voor je weet maar nooit :) Wederom het boek van deze madam erbij gepakt voor tips en heb uiteindelijk de rokband van het A lijn rokje gebruikt en daar een rechthoekige lap aan vastgerimpeld. De lap heb ik met een engelse naad genaaid en onderaan heb ik het rokje afgewerkt met biaisband. Het is zowaar een volledig afgewerkt niet rafelend rokje geworden. O ja, en in plaats van elastiek heb ik een lint door de band heengehaald als riem. Hierbij het resultaat!




4 opmerkingen: