dinsdag 19 juni 2012

aan de kook/bak/maak

Zo kokkerel ik een hele tijd niet (behalve natuurlijk voor het avondeten..) zo sta ik de hele tijd in de keuken....
Eerst maakte ik jam van de gigantische voorraad aardbeien die ik opeens had (aangevuld met kersen, appel, frambozen en wat blauwe bessen anders kwam ik niet aan de kilo =)  )
Nu nog een label erop en zo n gezellig ruitstofje en ze zijn klaar!

Komende zaterdag viert mijn zoon zijn 6e verjaardag met een feestje, een piratenfeestje wel te verstaan, een tijd geleden had ik vormpjes van piraten op de kop getikt en ben daar gister mee aan de slag gegaan. Verschillende kleuren Candymelt gekocht en dit is het resultaat






Als laatste lekkere verse pesto gemaakt (smaakt altijd nog 100 x beter dan pesto uit een potje). Ik gebruik eigenlijk altijd dit recept van de Albert Heijn.
Zo, en nu uitrusten ....

2 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast een succes, dat piratenfeest!
    Zijn die candymelts heel bewerkelijk? En moet je een kleur laten afkoelen voor een volgende er op kan?
    Ik heb ze wel gezien, maar er nog niet mee gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, Het is eigenlijk heel simpel. Je smelt de tabletten in de magnetron en je gaat laag over laag, Zonder eerst af te koelen. Het blijft toch een beetje een dikke pasta. En dan zet je het in de koelkast en heb je lollies =)

      Verwijderen