vrijdag 25 mei 2012

Tipi(sch)

Vorig jaar kregen Tante Bet en haar grote broer allebei een speeltent. Voor de kleinste een (hoe kan het ook anders) prinsessentent en voor grote broer een piratentent. Helaas waren de stokken van de piratentent niet echt stevig en was hij binnen een week stuk. Dit jaar zou ik het anders aanpakken en zelf een (heeeeele stevige) indianentent maken. Een paar weken geleden eindelijk stevige stof gekocht (bij Ikea) en van de week eindelijk de tijd (en moed) gevonden om hem te maken.... Wat een berg stof heb je nodig voor  een ( relatief) klein tentje, maar mijn zoon is er erg blij mee. De afwerking is nog niet helemaal (ik wil er evt nog een raam in maken en lusjes voor aan de binnenkant  zodat de tent aan de stokken vast kan) maar nu ben ik er even helemaal klaar mee.. =)

6 opmerkingen:

  1. Heel stoer!
    Ik maakte er een jaar of twee geleden één die op meerdere kinderen was ingesteld - en dus veel te groot uitviel.
    Hmm, moet er eens een post aan wijden denk ik....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal wel helemaal een berg stof geweest zijn =)

      Verwijderen
    2. Hoe heb je die stokken aan de bovenkant vastgezet?

      Verwijderen
    3. Hoi marjolein, ik heb er gaten ingeboord en daar touw door heen gestoken. Succes! Groetjes

      Verwijderen