donderdag 26 januari 2012

Laat de zomer maar komen!

Vorige week heb ik in Gouda bij Anja s stoffenhuis deze geweldige stof gekocht. Na wat speuren op internet kwam ik op de blog van Meisjesmama dit patroon tegen. Na ook nog het filmpje bij Martha Stewart op de site bekeken te hebben ging ik aan de slag. Ik had gelezen dat je het elastiek met de hand om het spoeltje moest winden. Toen ik ging naaien gebeurde er toen helemaal niets. Er was geen plooi te bekennen. Toen toch maar het elastiek machinaal om het spoeltje gewonden en ik was zomaar aan het smocken! De strikjes heb ik van biaisband gemaakt. Voor mijn dochter van 3 heb ik stof van 1 m breed en 50 cm hoog genomen en dat was precies goed voor dit jurkje:

5 opmerkingen:

  1. Deze staat ook hoog bij mij op de verlanglijst maar mijn eerste smockervaring was niet zo geweldig...!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, bij mij ging het eerst ook niet, maar het scheelde echt toen ik het elastiek met de machine om het spoeltje had gedraaid. En als je dan eenmaal 1 baan heb, gaat de rest vanzelf (echt waar!)

      Verwijderen
  2. Die is ook leuk geworden, en wat een mooi stofje.
    Ik heb het elastiek met de hand erom gedraaid de volgende keer ga ik het ook eens machinaal proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, dank je wel. Ik ga hem ook zeker nog een keer maken (dit jaar is hij nog net lang genoeg haha) Het machinaal om de spoel heen draaien werkte bij mijn machine echt heel goed. (anders rimpelde het niet..) groetjes!

      Verwijderen